söndag 12 februari 2012

sexagesima eller reformationsdagen

Fin söndag. Lugn förmiddag. Jag hann vakna i min egen takt. Dricka kaffe och lösa DN. Tjejerna spelade dataspel. Sedan åkte vi iväg till Immanuelskyrkan. Så fint väder det var idag. Det var länge sedan luften var så mild ute. Riktigt behagligt. Träffade mysiga människor i kyrkan. Tjejerna lekte och pysslade. Vi gick mot City för att köpa lite presenter till vårt nästa födelsedagsbarn. Lunchen åt vi på Café 60. Helt Ok, bra priser. Dock lite fusklagad mat, dvs lagad i förväg och sedan mikrad. Men helt OK.

Tjejerna tittade på Bamse på DVD, Pelle tittade på ishockey och pluggade. Jag försökte läsa rättsfall, men somnade. Inte helt spännande kan man väl säga. Men somnar gör jag titt som tätt. Är fortfarande sliten och måste hushålla med energin, men det känns ändå som att jag inte behöver avstå så mycket från det jag vill göra längre. Det tolkar jag som en positiv trend.

Imorgon blir en lång dag. Jag har inte hunnit läsa det jag vill till kinesiskan. Tror ändå jag ska försöka gå på föreläsningen imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar