lördag 11 februari 2012

lördag

Idag har vi varit på Kinaskolan ! Det är ett ganska mysigt lördagsförmiddagsnöje! Att sitta utanför klassrummet och småprata med andra föräldrar och dricka kaffe och äta baozi. Det är inte jättegott tycker jag, men det har redan hunnit bli lite tradition. Tintin tycker att det är jättegott så hennes baozi försvinner snabbt.

Efter Kinaskolan gick vi till Söderhallarna. Där åt vi lunch på SöderManna! Jag och Pelle åt Nachos och tjejerna åt vårrullar. Helt OK mat och billigt, och inte minst vegetariskt. Jättekul att ha hittat ett ställe med god vegetarisk mat.

Jag tittade på Pippi Långstrump på DVD med tjejerna när Pelle var på jobbet och en sväng och pluggade. Jag somnade i soffan......jätteskönt, men sedan har jag liksom inte kommit igång. Vi har någon granne i huset som borrar i väggarna något förfärligt. Jag försökte läsa lite rättsfall från Europadomstolen till ett grupparbete, men blev alldeles för störd på oljudet. Så stressande med borrljud som aldrig tar slut.

Nu har jag läst om Mumintroll med Meja och Pelle har läst Harry Potter för Tintin. (trots melodifestival ikväll, så ligger de i säng nu) Som tur är finns ju svtplay. Så för dem får det bli melodifestival imorgon. Tyvärr. Tintin var inte nöjd, men barnen är jättetrötta efter veckan och vi tänkte försöka komma iväg till kyrkan imorgon.

Nu blir det dock lite tvmys och bubbeldricka för de stora i familjen ;-)

God lördagskväll!
/inger

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar