fredag 29 juni 2012

idag kom solen

och värmen. det har varit regnigt, grått och åska de senaste dagarna. Så det är skönt med soligt och ljust väder, men med det också "stressen" att hitta på och göra saker. Vi åkte till Tian Yi Library här i Ningbo idag. Ett riktigt mysigt ställe. I alla fall ska det vara en av de två finaste sevärdeheterna i Ningbo. Riktigt fint och mysigt och väldigt kinesiskt. Synd att det är så svårt att lägga upp bilder i bloggen härifrån bara. Ska försöka fixa lite och göra bilderna mindre så att de hamnar under rätt inlägg här.

Igår hittade vi en fin restaurang utanför campus. Det finns massor av matställen, det är inte det, men jag har börjat tröttna på att allt är så ofräscht, att allt känns smutsigt. Allt klibbar och känns fuktigt. Kläder torkar inte ordentligt efter tvätt. På restaurangerna här på campus är borden avtorkade med aldrig urvridna sura trasor. Det blir inte rent hur mycket vi än städar lägenheten.

Vi har inga stora planer för helgen. Vi måste försöka ta det lite lugnt och plugga lite. Jag tycker att vi redan kommit ganska långt med studierna och senast på privatlektionen tycker jag ändå att jag kunde säga flera nästan normala meningar, trots att jag var helt slut i huvudet och jag och läraren mest satt och fnissade till slut.

Nu får det bli lite Tom&Jerry med M innan en kvällspromenad innan middagen.

3 kommentarer:

  1. Hejsvejs!!! Roligt att höra från er. Vi har hittills haft våtaste och kallaste juni på flera år här. Ni har iallafall varmt men de säger att värmen ska komma vi får se.... Kram Systra di

    SvaraRadera
  2. kram kram! och varmare för varje dag blir det :-), vi har börjat med siesta efter lunch för att tjejerna ska orka vara vakna på kvällen då det äntligen funkar att vara utomhus.

    trevlig sommar och grattis på er bröllopdag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. Peter är med barnen på källarboda men han åker hem för att fika imorgon. Vi ska fira bättre han och jag den 18/7 då vi ska till Dalhalla och höra Norah Jones samt bo på hotell.

      Radera