torsdag 1 mars 2012

ljusare tider

igår var det soligt och fantastisk temperatur ute. M och jag var ute och gick. Till vår husläkare. På förskolan sade de att M var på toa varannan minut. Lät som UVI tyckte jag, så vi fick faktiskt en tid hos läkaren samma dag. Men inget AB ännu. Vi avvaktar odlingssvar. Låter rätt förnuftigt tycker jag, eftersom M inte direkt är superdålig och så särskilt ofta på toa enligt men mening. Men jag har gjort min mamma plikt!!

Lilla M däremot var väldigt orolig igår att hon skulle råkat ha fått en hörselskada. Hon kunde verkligen inte släppa det. Hon hade lyssnat på någon leksak som låter direkt mot högtalaren och känt sig lite konstig efter det, så hon hade stuckit in en penna i örat, med spetsen inåt och gjort något. Efter det kändes det ännu mera konstigt i örat. Vad jag kunde se i den pyttelilla hörselgången, som förövrigt var fullproppad av öronvax, så tror jag inte särskilt mycket skada var skedd. Jag tror nog dock att lillasyster lärde sig något viktigt igår kväll :-)

På morgonen idag så kändes örat som vanligt igen....

Förmiddagen har varit föreläsning och seminarium. Den sista delen dock riktigt tråkig, och kändes lite som tidsslöseri. Nu är det meningen att jag ska försöka skriva lite PM!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar