onsdag 7 mars 2012

hallå

här går jag i sömnen nästan idag.

Vi började dagen med IUP-samtal för M. M:s favvofröken jobbar sista dagen idag. Hon som skolade in M i höstas. Så sorgligt för oss. Men vi önskar henne lycka till på nya jobbet. # vi ska inte vara oroliga utan fortsätta som vanligt.... och det kommer att gå FIIIIIIINT med förskoleklass till hösten. Det tror faktiskt jag också. På riktigt.

Trots massor av kaffe, goda risottorester från igår. (till och med två hemliga mörka chokladrutor) så är jag supertrött. Jag somnade när jag skulle läsa en Unicef rapport om barnkonventionens status i Sverige. Det som är så viktigt, och rätt intressant egentligen. Det var den eftermiddagen liksom......

Nu ska jag äta något och ladda om för kinesisk konversationslektion. Superläskigt är det! Men jag har skolkat så många gånger att jag tyvärr måste gå. Måste liksom ta in saker och ting på något vis så att jag kan klara den muntliga tentan....

Hitta en loppa i T:s hår by the way  igår. Ett litet kryp. Äckelpäckligt. den försvann in i hårsvallet igen, så jag hann inte hitta den igen. Som tur var hade jag en flaska avlusningsmedel hemma, så båda tjejerna fick en kur innan middagen. Luktar fortfarande lakrits i hela lägenheten (från det sk luktfria lusmedlet).
http://lh4.ggpht.com/sytDrsiShu9MR3YIlJir9iKCod8nOMsdJ_JavYzg89m3qFFqlmNPTf351650K8piEhVA-A0Eg5ZYUh9xLg=s550


häpp, klart slut


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar