fredag 16 mars 2012

fredag fredag fredag fredag......

yes!!

Ska snart försöka komma igång med lite plugg. Idag: kinesiska. I onsdags hade jag ett litet genombrott på kinesiska lektionen. Jag pratade kinesiska! Wow! Kanske det finns hopp för att jag klarar den muntliga tentan!

Jag har fått schema för vårens sista kurser jag ska gå: Mänskliga rättigheter, säkerhet och terrorism samt Mänskliga rättigheter, teologi och etik. Ska bli jättekul att få komma igång med lite nytt. Direkt efter dessa kurser är vi på väg till Kina! Hinner inte tänka så mycket på det, men det närmar sig! Vi väntar på ett intyg från universitetet i Ningbo, sedan hoppas jag att vi kan komma igång med visumansökningarna. Det är typ det av administration vi har kvar att göra. Sedan blir det packningsplanering.

Det är också dags att fundera över hösten och vad jag ska göra då. Ansökningsperioden på VHS har precis börjat, så jag funderar för fullt och läser om olika kurser. Min sista termin med studielån :-) Sedan får vi se hur jag ska överleva mina vidare planer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar