onsdag 8 augusti 2012

ännu en dag har nästan gått

här i Ningbo.

det har regnat hela dagen. Blåst något mindre än igår. Campus är så gott som översvämmat. Vi vadade till matsalen och köpte lite mat. Inga av restaurangerna var öppna. Det fick tyvärr bli tråkig kantinmat, men det var ju bra att det gick att få tag på något här på området.

Alla höga träd ligger nedfallna kors och tvärs över campus, även en del av de lägre. En del byggnader har gått sönder.

Kung Fu Panda och Smurfarna har gått på dvd idag. Just nu spelas vändtia vid köksbordet. Det är snart dags att fixa kväll för tjejerna.

Jo apropå ovädret - vi har fått boka om biljetterna igen. Till på fredag... Jag hoppas verkligen verkligen att vi kommer iväg då.

Hur vi ska få med oss resväskorna härifrån har jag ingen aning om...eller vi får väl släpa och lyfta dem så högt vi kan. Vattnet på vägarna här ute når långt upp på vaderna...

Känns bara som så onödig tid det här. tid jag kunde varit hemma och fixat saker för att komma igång med det vi har att fixa inför skolstarterna.

Idag har jag beställt registerutdrag på vårterminens kurser till CSN.

Jag har beställt tid för klippning och färgning av håret. Nästa vecka.

och så är kaffet nästan slut......behöver verkligen hem...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar