torsdag 26 juli 2012

slutet närmar sig

på vår kurs här i Ningbo. Det är alltid så på resor att när slutet närmar sig så orkar man inte uppleva lika mycket och börjar fundera på livet hemma. Det ska bli skönt att komma iordning i det vanliga där hemma. Tjejerna får inte många dagar ledigt innan det är dags för skola.

Jag kom in på min masterutbildning. Blir jättekul att gå i skolan i två år till. Min termin börjar lite senare än tjejernas. Jag hinner förhoppningsvis fixa lite av vart innan det blir dags för mig att komma igång. Känner dock att jag behöver ha koll på M nu när hon ska börja F-klass. Hon tycker att det ska bli jätteläskigt att börja skolan. Båda tjejerna ska gå på samma fritids. Sista året med barnomsorg för båda två.

Jag hoppas att jag kan fortsätta lite med kinesiskan i höst.

Just nu har vi en lugn eftermiddag i vår campuslägenhet i Ningbo. Tjejerna sover en stund för att orka var uppe en stund ikväll när det äntligen går att vara utomhus i värmen. Vi åker troligtvis taxi till Lao Waitan ikväll och äter middag. Har inte bestämt än vad det blir för mat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar