fredag 13 april 2012

fredag

har läst, läst och läst idag. och ändå har jag inte kommit särskilt långt. lite tyngre kurser nu än tidigare på vårterminen. då kände jag att jag blev färdig med läsningen på dagarna. nu tar allt riktigt lång tid. tyngre texter. jag har i alla fall formulerat mina två seminariefrågor och skrivit ett litet dokument av dem. nu känner jag mig inte lika stressad över resterande läsning. kan inte göra mer än så, nu gäller det att hitta småstunderna i helgen och inte försöka bli för stressad.

vi gick en promenad i regnet P och jag. Tjejerna var ensamma hemma. Tintin ringde på mobilen för att berätta att Meja somnat i soffan. Det kändes som att vi gått jättelångt, men tyvärr endast ca 5200 steg. men barnen börjar kanske bli rätt stora nu. Det är skönt att värsta småbarnstiden är slut. faktiskt. trodde aldrig jag skulle tycka det. Det blir skönt att ha två skolbarn i höst.

vad det blir av mig till hösten är det ingen som vet, möjligen de som ska anta mig till studier... men mycket hinner hända.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar