lördag 31 december 2011

2011 - kortversionen

Svårt att komma ihåg allt som hänt när man tänker tillbaka på ett år som gått. Man glömmer antagligen det viktigaste, men det här är det jag kan minnas idag:

  • Vi firade förra nyårsaftonen i Taiwan. Vi bodde på Hotel Agora Garden. Vi tittade på fyrverkerierna från Taipei 101 från hotellets trädgård. Helt overkligt att vara där. Vi reste vidare med tåg runt hela Taiwan och vidare med flyg till Wuhan i Kina. Resan avslutade vi i ett riktigt vinterkallt Beijing med besök på kinesiska muren i 13 minusgrader.
  • En vårtermin i Linköping. Pelle på sitt jobb. Tintin i första klass på sin skola och Meja i sin jättemysiga förskola. Jag kämpade vidare på mitt jobb. Den sista delen av våren blev jag sjukskriven och var hemma.
  • Vi planerade flytt till Stockholm. Pelle fick nytt jobb. Jag tog föräldraledigt. Barnen ett långt sommarlov. Vi sålde vårt radhus och köpte lägenhet inne i Stockholm. Sommaren var vi i Stockholm, vi var också några dagar i skärgården.
  • Flickorna började höstterminen i ny skola. Andra klass respektive förskola. Det har gått över förväntan bra och tjejerna trivs. Tjejerna har gått i simskola och gjort framsteg. Jag har läst fristående kurser under hösten och har trivts bra med det. 
  • Vi trivs bra i Stockholm. Vi trivs med att få uppleva att allt finns så nära, så mycket utbud. Flickorna kan läsa kinesiska på lördagarna och har lärt sig lite grann.
  • Vi ser fram mot 2012. Vi planerar en sommar i Kina med språkstudier och spännande upplevelser.

Ett riktigt gott nytt år önskar familjen g

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar