tisdag 16 augusti 2011

hastigt och lustigt

blir det skolstart för käraste storasyster imorgon. Tintins nya skola hade slarvat bort att informera oss lantisar att skolan skulle börja idag. Japp, lyckligt ovetande om detta har jag och tjejerna varit på lekparks/café-turne på Söder hela eftermiddagen.

stora fjärilar har invaderat storasysters lilla söta mage...och busigt nog ignorerar vi det som skulle vara läxa till imorgon. Vi tvingade stackars barnet i säng istället. Denna bråda start för skolan känns inte helt bra, men efter telefonsamtal med ansvarig pedagog känns det något bättre. Inneskor har letats fram, fruktlådan har lags fram. Ska försöka hitta skolväskan imorgon bitti och försöka komma ihåg att trycka ned några regnkläder. 

Nu får vi hoppas att jag får lite bättre förtroende för skolpersonalen imorgon när jag väl träffat dem och hoppas att jag kan vara riktigt snäll och charmerande.... (tyvärr kommer jag att behöva anstränga mig lite mer än en aning antar jag).

Vår "moonwalking" andraklass-prinsessa :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar